استاندار فارس شیراز را مهد دانشگاه‌های مهم باتجربه و صاحب سبک دانست و گفت: باید از ظرفیت علمی و آموزشی این مراکز استفاده شود تا نسبت به مسائل مختلف راهکار عملیاتی ارائه گردد چرا که تصمیم های برگرفته از فکر و اندیشه موثر و ماندگار خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 24 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمدهادی ایمانیه در نشست شورای مواد مخدر شهر شیراز با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص دسترسی آسان به مواد مخدر بیان کرد: مسئولیت حل این مشکل در فارس با دستگاه‌های استانی است و لذا برای جلوگیری از دسترسی آسان به مواد مخدر باید راه حل ارائه و تحقق آن در سطوح ملی دنبال شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارسد او بحث مواد مخدر و راهکارهای پیشگیری و مقابله با آن را مهم و ضروری دانست و افزود: برخوردهای احساسی در دراز مدت نتیجه بخش نیست و باید شورای هم‌اندیشی و فکری که با حضور افراد باتجربه و صاحب نظر در شیراز تشکیل شده فعال تر شود.

استاندار فارس قاطعیت در تصمیم‌گیری و اجرا را از عوامل تاثیرگذار در مبارزه با مواد مخدر دانست و اظهار کرد: در هر مرحله که نقص و کمبودی وجود دارد نسبت به بررسی چرایی آن اقدام و برای رفع مشکل تلاش شود.

ایمانیه ادامه داد: در بحث تامین اعتبار نگهداری از معتادین در شرایط فعلی راهی جز مشارکت ۵۰ درصدی شهرداری و ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر نیست و هزینه های مربوط به ایجاد سخت‌افزارها نیز با مشارکت خیرین تامین شود.

او ضمن قدردانی از همکاری دادستانی استان برای کاهش اماکن تجمع معتادین گفت: مسئولان اجرایی در شهرها و روستاها با قاطعیت نسبت به جلوگیری از وقوع تخلفات و برخورد با آن اقدام کنند.

استاندار فارس خواستار تسریع در حل مشکلات سخت افزاری مرتبط با دستگاه‌های خدمات رسان شد و گفت: همکاری و هم افزایی سایر نهادها نباید منجر به فراموشی رسالت اصلی دستگاههای اجرایی شود.

ایمانیه، شیراز را مهد دانشگاه‌های مهم باتجربه و صاحب سبک دانست و گفت: باید از ظرفیت علمی و آموزشی این مراکز استفاده شود تا نسبت به مسائل مختلف راهکار عملیاتی ارائه گردد چرا که تصمیم های برگرفته از فکر و اندیشه موثر و ماندگار خواهند بود.

او، هدف ایجاد مراکز گذری کاهش آسیب (DIC) در محل‌های شلوغ را گامی در راستای جلوگیری از گسترش بیماری‌های عفونی دانست و ادامه داد: نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص این مراکز مهم و در سلامت شهر تاثیرگذار است.

استاندار فارس اظهار کرد: اگر مکانی در شهر شیراز به دلیل کمبود نور و تاریکی به محل تجمع معتادان تبدیل شده فرمانداری شیراز لیست اماکن را ارائه دهد تا شهرداری نسبت به تامین روشنایی آن اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار